Jakiś czas temu otrzymałam wiadomość na LinkedIn z pytaniem:
„Czy mój były pracodawca może używać mojego służbowego adresu mail?”
Odpowiedziałam, a zaraz potem stwierdziłam, że skoro takie pytanie padło to może warto abym i tutaj na nie odpowiedziała.
–
No więc jak jest z tym mailem służbowym?
Czy jeśli jest to mail indywidualnie przypisany do danego pracownika (najczęściej składający się z imienia i nazwiska pracownika) to pracodawca może go dalej używać czy też nie?
–
Odpowiedź brzmi: może, ale pod warunkiem, że:
Adres mail będzie służył do wysyłania automatycznych odpowiedzi dla osób, które przesłały na ten adres swoją wiadomość. I że w tej autoodpowiedzi będą zawarte informacje, że:
– dany pracownik już nie pracuje w danej organizacji,
– można skontaktować się z aktualnymi przedstawicielami Firmy pod innym adresem (wskazanym w tej autoodpowiedzi),
–
Warto też zaznaczyć, co myślę, że jest dla większości jasne i zrozumiałe, że były Pracodawca NIE MOŻE korzystać z adresu mail byłego pracownika do pozyskiwania nowych klientów, czy w ogóle do inicjowania kontaktu.